Les nines i nins de primer reflexionam sobre el nostre procés d'aprenentatge fent metacognició, és a dir, prendre consciència i empoderar-nos en relació als nostres aprenentatges.
Per aconseguir un vertader assoliment de nous aprenentages, ens hem d'aturar i fer-nos preguntes sobre el què estam aprenent, com, quan...
Qualsevol situació d'aprenentatge parteix de l'entorn proper, dels coneixements previs que tenim i planificant activitats motivadores que ens garanteixin aprenentatges significatius per a poder-los aplicar a noves situacions i nous contextos.
Hem après que tot error s'ha d'entendre com a una oportunitat de progressar i anar ampliant el nostre saber.
Tant important és aprendre continguts com esser conscients del procés que això comporta. D'aquesta manera, ens formam per esser alumnes competents en aprendre a aprendre tan necessari per tenir un paper actiu en el procés d'ensenyament-aprenentatge que ens permeti esser persones actives i participatives del nostre propi aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.